söndag 21 december 2008

21 dec

Matar mej själv med britpop för att överleva årets sejour i postverkets jultjänst.
Manic Street, Stone Roses och låtar med Richard Ashcrofts röst får mej att stå ut.
Kanske låter lite överdrivet, men att sortera julkort i timmar skulle till och med få Ernst Kirschsteiger att tappa humöret.
Men att lyssna på textrader som: " I like too leave this country for a month of sundays" med Ian Browns Manchesterstämma får en att uthärda.
Imorgon kommer måndag, som ett brev på posten


Helgextra för er nöjesläsare!

Helgens "otursgubbe":
Skulle rulla in till stan med två kompisar för att dricka entvåtre öl på den irländska krogen Limerick som ligger i krokarna kring odenplan. Vi skulle ta ett depåstopp i Hässelby för att snacka med lite bekanta. När vi ska låsa bilskrället så går bildörren sönder på förarsidan. Knas med stort k. Det är nämligen inte läge att lämna bilen i Hässelby Gård med trasig bildörr en lördagskväll för att ge sig in på en förfest.
Kvällen blev inställd och vi fick åka tillbaka till Kungsängen oförskämt nyktra med svansarna mellan benen.

Helgens "påminnelse":
Hängde på en försfest i fredags hos en gammal barndomskompis, vilket innebar en hel del nostalgiska samtal och vältajmade skratt. Kvällen gled på fint och jag hade precis börjat känna mig som hemma i denna människoskara när jag ser en bekant från gymnasietiden som ber mig sätta mig bredvid honom i soffan. Efter lite obligatoriska fraser om hur bra man mådde och att vi borde ses oftare säger han:
- Men liksöm öh, jag undrar en sak liksom. Är du likadan där nere i Linköping som du var när du bodde här, jag menar du var ju största skojjaren, typ fan aldrig seriös liksom öh.

Jag svarade som en politiker, gick ut till köket och ökade öltempot.

2 kommentarer:

  1. hahhaha! alltid kul att träffa gamla kompisar :)

    /alex

    ps. GOOOOOD JUL!

    SvaraRadera