måndag 15 december 2008

15 dec.

Samtidigt som jag funderade över hur vida "stor i orden, kaos på jorden" kanske är lite övermäktigt så gick jag in på Aftonbladet.se. Jag slutade fundera ganska snabbt. "Barn lussade för pedofiler" löd rubriken jag först mötte. Kaos på jorden får helt klart stå kvar.

Helt klart är det en hel del saker som inte står rätt till. Ingenting går nog att lösa genom att ännu en människa startar en blogg. Men det är helt klart värt att fler uppmärksammar sjuka saker som pågår, eller friska saker som inte pågår. (som t ex höjningar av studiebidraget)
"Stor i orden" får stå kvar. Något måste jag ju sträva efter nu när jag gett mig ut i cyberspace för att låta människor ta del av både min vardag och mina tankar kring verkligheten som vi lever i. Vad som sker? Ja det får vi väl helt enkelt ta reda på.

Hur som helst.
Allow me to introduce myself:
Jag föddes ungefär samtidigt som Paolo Roberto hängde runt plattan och tiggde cigg, när imperiet dominerade pop-Sverige och när hårspayen hotade planeten. Skolgången gick i takt med 90-talets ekonomiska kris och jag är nu en fullvuxen men tämligen barnslig 20-åring som pluggar vid Linköpings universitet. Just nu gillar jag gröna vaser och Joyce Carol Oatesromaner, samtidigt som jag ogillar allt med Uggla och har fobi för teknik, internet och monarki.

Bloggandet kommer att bli en utmaning med tanke på att jag är skeptisk mot internet. Jag är helt enkelt född i fel sekel, men anyway. Jag är inte den som är omöjlig. Bloggen kanske blir mitt sätt att hantera det faktum att vi mer och mer lever våra liv på internet än i verkligheten och att jag inte längre kan motstå att hylla det som ska hyllas och tvärtom.

Start swimming or you sink like a stone for the times they are a-changin'
- Bob Dylan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar