fredag 19 december 2008

19 dec


Omöjligt att undvika upploppen i Rosengård. TV, radio och tidningar är nu fyllda av rapporter och uttalanden. Politiker, poliser, ghettoproffs med tjugikommanoll i betyg tävlar om the spotlight samtidigt som bilar bränns och stenar kastas.
Tyvärr kan jag inte påstå att jag förstår de arga ungdomarnas aktioner i Rosengård denna stund. Vilka är de?
Varför våld?

De har inga språkrör, inga statements. Kanske därför de låter våldet tala och elden skrämma. Men eldens lågor kommer aldrig sträcka sig längre än ett par meter, våldet ej hota andra än de som bor i Rosengård, vilket är de själva.

Trots detta måste detta inferno bevisa att utanförskapet och segregationen nått nya nivåer. Kaos på jorden.... Stämmer än



På säkert avstånd från kalabaliken skall jag snart dra och sortera julkort. För femte året i rad. Är ingen karriärsmänniska.
Truman Capote väntar sedan på mig. Vilandes i mitt vardagsrum, han skall bjussa mej på en sen frukost. At Tiffanys

"Some days wouldn`t be special if it wasn`t for rain,

You wold not feel so good if it wouldn`t for pain"

50 cent

Tack fifty




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar