måndag 15 november 2010

15 november

Svår Mojito

Jag (K), Mutto (M), och Raxl (R), står mosiga i drinkbaren på HG.

M: Kan du göra en vettig Mojito..ööh
Bartentern: Jossan.
M: Kan du göra en vettig Mojito Jossan?
K: Är det svårt att göra en Mojito?
M: Jo det kan det vara, mynta och skit i vettu, han gör skitdåliga Mojitos! (Mutto pekar på en annan bartender längre bort)
K: Oh fyfan, Jossan, kan DU göra en bra Mojito?
Bartendern: Jag kan nog fixa bra Mojitos till er.
K: Jag ska inte ha Mojito, drack den en gång, smaka inge bra.
R: Drack du den här på HG? Kanske var han som gjorde den? (pekar på samme bartender som fortfarande står en bit bort)
M: Jag ska ha Mojito.
K: Jag tar en GT.

En stund senare vid ett bord i hörnet av lokalen. Jag väntar på M som är och pissar. Drinkarna står på bordet. Mitlou kommer fram ur housedimman.

Lou: Hej Kinaski! Vad mycket drinkar du har!
K: Ja, M beställde en Mojito, ta dej en slurk.
Lou: Är det hon som gjort den? (Pekar på Jossan)
K: Ja
Lou: Hon gör pissiga Mojitos.
K: Jag misstänkte nästan det.

3 kommentarer:

  1. hahaha! ja men den mojiton som mattias beställde var verkligen en grumlig historia med tre limebitar i och typ en isbit som flöt på toppen. såg osmaklig ut och värre än vanligt! IDA gör bra mojitos!!

    SvaraRadera
  2. älskar förresten att du bjuder på hans mojito och inte din gt när han är och pissar

    SvaraRadera
  3. hahahahahah men va? Sjukt kul!/ Valoooooooooooooonieee

    SvaraRadera