söndag 14 november 2010

14 november

Shine

Jag gör Norden en kulturgärning genom att läsa den finska succèförfattaren Sofi Oksanens bok Utrensning. Den är tjock och mäktig. Handlingen kretsar kring två estniska kvinnoöden och ämnen som prostitution och mänskliga svek. Det är inte en bok för läsare vana vid Twilight och Läckberg, men jag rekomenderar den ändå. Jag gillar att ställa litterära krav på min omgivning.

Lördagskvällen gick åt att att rehabba min kropp och själ. Slökollade på The Shining som jag hittade i min kollektivkamrats bokhylla. Jag hade glömt bort att den var så pass läskig som den faktiskt är, speciellt musiken!

På onsdag skriver jag en mördartenta. Jag hoppas på att finna inspriation till att plugga inom kort. Annars kan det bli en svettig morgon i terran.

Jag förlitar mig på välförtjänad tur och Dylan som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar