tisdag 5 oktober 2010

5 oktober

Istället för fest, förvirring!

Vi fick tillbaka våra hemtentor igår. Vår lärare som skitit i de flesta regler och direktiv under kursen var förvånansvärt snabb med att rätta dem.
Till exempel var tentan inte anonym, inte körd genom Urkund och hon antydde även att närvaro under kursen skulle räknas in i betyget.
Hon hade även förvarnat oss om att kompletteringar kunde utdömas för de stackare som ej lämnat in uppsatser med önskvärd kvalitè.

Jag var pissigt nära att ingå i den gruppen stackare.

På sista sidan av min hemtenta stod ett G utskrivet med ett stort fett minus bredvid.

G-

Oj, tänkte jag. Betyder detta att jag måste komplettera något för att få ett snyggt och ståtligt G.

Ackompanjerad av min vän Eggis gick jag fram till den snabbrättande läraren och frågade med tillgjort sävlig röst:

- Hej, betyder detta minus att jag måste snygga till min uppsatts för att få G?
- Nej, men det betyder att du borde läsa om litteraturen..
- Öh, okej. Tack då
- Mm

Kråka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar