tisdag 19 oktober 2010

19 september

Kampen mot inget



Jag är sällan trött. Eller jag försöker att sällan vara trött. Det är osexigt och irriterande med trötta människor. Så jag försöker göra rätt utifrån den vetskapen.

Idag är jag trött. Inte irriterad, men iriterande trött.



När tröttheten slår in gäller det att hålla i sär begreppen.



Kampen mot tröttheten är som kampen mot ingenting. Förbannat svår att vinna och helt omöjlig att sluta upp med.



Du borde läsa "Up in Michigan", en novel skriven av Hemingway. Jag har gjort det. Smärtsamt bra.



Jonas Tenthe var alldeles till sig idag i DN:s kultursidor. Bolanos sista roman 2666 släpps idag för första gången med svensk översättning.

Jag är för trött för att hjula runt av glädje, men ett leende kostar jag på mig ifrån min nedsuttna TV-soffa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar