lördag 7 augusti 2010

7 augusti

TV-spel och Sjukdom

Vaknade med en smula feber idag. Har ont i halsen och känner mig hängig. Så pass att jag var tvungen att ställa in min medverkan på Muttos kräftskiva. Känns bittert. Jag hade verkligen velat vara med. Ägnar dagen åt dumbruken istället.

Ett litet boktips. Läs ex-politikern Gustav Fridolins bok Blåsta!. Den är intressant för oss 80-talister. Många skarpa analyser och värdiga resonemang kring 1990-talets finansiella kris. Promiss, den är mycket roligare än vad det låter.

Jag och min vän Ari har nördat ner oss totalt i TV-spelet Resident Evil 5. Jag är helt torsk på detta Zombiespel. Tillsammans kutar vi runt med pickor och skjuter zombies i zaharaöknen och säger coola grejer till varandra. Typ: "What kind of monster could have done this", åså plötsligt dyker en flygande monsterräka upp från ingenstanns. Monsterräkan måste man självklart spränga i luften utan att ställa några frågor. Splash boom pang!
Helt sjukt underhållande spel.

Well well.

peace

1 kommentar: