tisdag 10 augusti 2010

10 augusti

Jävla George

Såg igårkväll Up in the air, som förra året blev hyllad av både kritiker och publik. George Clooney skulle tydligen va i sitt esse, och Juno-regissören Jason Reitman skulle tydligen ha knåpat ihop en lika rolig som tänkvärd feelgoodrulle till allas stora glädje. Tyvärr måste jag protestera. Jag fann Up in the Air helt meningslös och totalt ointressant. Varken rolig eller tänkvärd enligt mig. Visst, Clooney charmerade så gott han kunde, men det gick inte rädda filmens lövtunna story. Enda behållningen i denna film var, precis som i Juno, soundtracket.

Är frisk nu. Från förkylningen alltså. Min och min väns Aris besatthet av Resident evil 5 börjar nu ta sjukliga former. Nu är det inte många zombies kvar att göra gröt av, och jag känner på mig att vi kommer att lida av svår separationsångest när vi varvat spelet. Igår var Sofia (Aris fruntimmer), på Winnerbäck konsert. Det resulterade i fyra timmars oavbrutet spelande.
Nörderierna vet ingen hejd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar