onsdag 25 augusti 2010

25 augusti

Cash och fred

Jag och Mutto drog ner på stan (Linköping) för att bränna lite sommarjobbscash. EFter att ha dragit runt och slängt pengar på jeans, t-tröjor och grekmat kom vi överens om att gå till klädbutiken Carlings. Trots att Carlings har hyffsat snygga kläder har jag svårt för den butikskedjan. Personalen där är alltid påträngande häftiga och trevligt avslappnade på samma gång och jag blir nervös av deras slentriantränade rockposer. Denna gång bestämde jag mig innan för att hålla dem på mattan för att slippa deras jidder.
Jag och Mutto hann bara vara inne i butiken i en knapp minut innan en personalbrutta med trevligt leende kommer fram till mig som håller i en randig t-shirt och slänger ur sig:

-Trevlig tisha, kommer passar på dig.
-Mm
-Vill du ha den?
-Mm
-Schysst, den e skitsnygg
-Mm, då tar jag den.
-Vill du ha nå mer?
- Mm, fred i Palestina.
- Ursäkta vad sa du?
-Nä inget.
-Vadå Palestina?
-Palestina, Jag vill ha fred i Palestina.
- Men vadå? Vad menar du?
- Jo det pågår någon slags konflikt där nere. Fred vill jag ha. Men nu räcker det med den här t-shirten. Tack.
-Okej, den kommer sitta skitsnyggt på dig.
-Tack

2 kommentarer: