torsdag 22 april 2010

22 april

Behövligt

Jag och ett gäng kompisar åker till Berlin imorgon. Bussbiljetten är betald och vandrarhemmet i Kreuzberg är bokat. Ett par dagars brejk från Prag känns perfekt. Behövligt. Det ska bli kul att återse Berlin. Jag var där när jag var tolv senast.

Igårkväll i dimman träffade jag på ett par svenskar. Lustigt nog var de också LiU-studenter. I:are och maskinare. Roliga killar. Vi snusade och snackade Linköping. Självklart visade det sig att vi hade några gemensamma vänner och bekanta. Eftersom att jag hade skola tidigt imorse, tackade jag för mig rätt tidigt. Det var också behövligt.

Marockanen flyttar ut i helgen. Ett par snubbar har varit på audition för att komma in i vårat lägenhetskolloktiv. En bulgar gjorde bäst intryck, så han fick tummen upp, och han flyttade in igårkväll.
Bulgaren heter Stani och jobbar som Motorcyckelbud. Han gillar att prata om elektroniska bilar och Ikea. Det verkar som att han länge levt ett nomadliv. Han hade inte mycket packning och jag såg att när han käkade frukost imorse använde han en schweizerkniv för att cutta brödet.
Det ska bli intressant att dela rum med honom.

På grund av Berlinresan kommer bloggen få stå orörd till på måndag.

Aufwiedersehen.

1 kommentar: