söndag 18 april 2010

18 april

Senaste nytt

Släktingar och vänner har varit på besök. Tre trevliga middagar på raken och en guidad tur genom de judiska kvarteren blev det bland annat.

Ett moln bekymrar hela europa.

Dagermans Bränt barn släpps i ny upplaga i Sverige. P-O Enquist har skrivit förord. Vill ha.

Min marockanske roomie ska flytta ut ur lägenheten. Han tröttnade på sitt jobb och sa upp sig med dunder och brak. Cool kille som inte tar någon skit. Jag gillar det, men jag kommer sakna honom.

.........

Och jag fick ditt sms. Ditt smått kryptiska elektroniska brev. Du är ett talangfullt proffs i att göra mig glad. Jag blir gång på gång överraskad av mina reaktioner på ditt sätt att vara, tala och tillochmed sms:a. Det finns något okänt hos mig som du ständigt tar fram, värderar och berömmer. Märkligt är det. Jag blir ett barn. Någonstans vill då jag synas mer och höras högre, och då vill jag att du ska vara där. När jag är som bäst, då vill jag se dig igen.

1 kommentar:

  1. Eeeehm, jag kanske är helt ute och cyklar...men gör jag bort mig så bjuder jag på den :P Den lilla texten där i slutet av ditt inlägg, den råkar inte vara riktad till en viss Slimmy? OCH SNÄLLA VAR ÄRLIG, I can handle it :P

    SvaraRadera