fredag 2 april 2010

2 april

Spanskt skratt

Som jag nämnde i förra inlägget har det varit en tuff vecka i Prag. Tillvaron har varit snudd på bergmaniansk. Mina roomies har peppat och varit snälla.

"You cant sitt and listen to this Morrissey-shit all the time", ropade fransmannen på bruten engelska från sitt rum förra kvällen. "come ooon, soon it will be fine, I know it", fortsatte han.

Spanjorskan har varit mer moderlig i sitt sätt. Hon bjuder på glass och märkliga spanska korvar. Igår kväll berättade hon en historia, troligtivs rolig, från hennes jobb. Hon har problem med engelskan så jag fattade nada. Vid historiens slut brast hon ut i ett skratt utan like. Hela rummet vibrerade och jag rycktes med. Jag skrattade högt och länge utan att veta åt vad, men det kändes bra.

Idag ska jag studera i solen. Den finns på balkongen.

dobriden

1 kommentar:

  1. Thanks for your words, but next time tell me and I will explain it again.I'm glad that you enjoyed the story anyway. :P

    The loud Spanish girl.

    SvaraRadera