torsdag 31 mars 2011

31 mars

Im März Jag och ett par kompisar hängde på HG's internationella kväll i tisdags. Efter ett par öl blev jag modig nog att skifta utflödet till tyska. Jag hittade ett par sköna bayerska studenter nere i puben som skrattade åt mitt stående Tysklands-skämt. Tyskar skrattar alltid högt och länge när jag berättar att den första frasen jag lärde mig på deras språk var, "Deine Mutti steht von Aldi och spucht die Leute an." Likaså denna gång. Än mer roligt var att en av tyskarna var från Munchen, och hans stammisställe var electroklubben Rote Sonne, där jag själv dansade Robotdans förra våren. Jag älskar tyskar.. Sitter i skrivande stund och överväger kvällens alternativ. Antingen besöka John Doe för att se Kristian Antilla lira pop, eller gå till Egerhag å se honom spela lira Xbox.. Det lutar åt TV-spelet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar