lördag 26 mars 2011

26 mars

Vilse med flit

Det är med en dämpad känsla av glädje jag kan konstatera att jag nu har funnit ett nytt mål att fokusera på.
Jag har blivit antagen till Comenius Assistent Program. Det är ett stipendium som tillåter mig att göra utlandspraktik för en period på 24 veckor. Utlandsvistelsen är planerad till nästa vår, och vilket land jag åker till är ännu inte bestämt. Men jag är lycklig ändå.
Jag ser fram emot att ännu en gång få lämna och komma tillbaka. Det finns en tjusning i att gå vilse med flit för att sedan se sig om.

Idag har jag och några vänner varit på skivmässan nere i Kupolen. Stadens LP-nördar hade för en dag lämnat garagen för att trängas med fyndkåta studenter i den smått muggiga konsertlokalen. Jag lämnade plejset med en Morrissey, en Reeperbahn och en samling Eldkvarn. Sedan fikade och skrattade åt gårdagens roligheter.
Det har varit en bra dag..

1 kommentar: