onsdag 9 mars 2011

9 mars

Gott nytt år Kinaski

Igår fyllde jag år. Det firades i stillsamhet med middag och i goda vänners lag på HG. Det känns ingenting alls att bli 23. Jag känner skuld över min emotionella nollställdhet angående min ålder. Det känns som om jag borde veta bättre, nojan borde börja krypa under huden.

Reflektioner över mitt 22:a år i livet: Mycket har hänt. Jag har bott utomlands, rest runt i forna jugoslavien, slavat på posten, studerat, fått nya jobb, gjort nya gig och träffat nya människor.
Har jag växt? Om jag har det, i så fall på vilket sätt?
Jag har blivit klokare på det där tråkiga sättet. Rastlösheten har börjat ta nya former. Äventyren har blivit mer vardagliga och målen mer realistiska. Dagar repriseras och jag ser mig själv finna mening i rutinerna som uppstår. Jag tror jag är lyckligare idag än när jag var 20 eller 21. Men hur kan man veta...

Ikväll äter jag Mitlous upptinade lasagne till middag. Me myself and I

1 kommentar:

  1. Ja du... hur kan man veta? Svårt att säga, men enligt min egen mening så trivs jag bättre med mig för varje år som går. Lasagne till födelsedagsmiddag, kalas! :) Grattis igen!

    SvaraRadera