söndag 3 april 2011

3 april

Söndag Jag har en hemtenta i min gröna axelremsväska. Den ligger där och väntar, samtidigt som dess existens jäser i mitt medvetande likt en elak deg. Akademisk gympa i form av haru-läst-litteraturen-annars-jävlar-tenta känns så B. Jag gör hellre något annat. TV-spel gärna. Carola Häggqvist är i stan. Mitlou såg henne spatsera över Stora torget igår förmiddags. Hon hölls senare på kvällen en konsert till (ja vilkas?) stora lycka. Samtidigt är Idolcirkusen i stan. Audition hålls nere på stan och hundratals östgötar köar nu för att försöka göra verklighet av sina drömmar. Jag vet inte vad som är värst, Idol eller Carola. Men jag vet att jag är på säkert avstånd här hemma i lägenheten. En Eldkvarn skiva i spelaren, och en tenta i väskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar