måndag 28 juni 2010

28 juni

De è knas

Byråkratin har tagit ett styvmoderligt grepp om mitt nackskinn och vägrar släppa. LiU vill att jag ska ta reda på dokument och papper jag trodde (med rätta) var oviktiga. Det ska skickas och stämplas och massa hit och dit. De hotar och de gnäller. Gaaah! Lämna mig ifred!

Det tär på en.

Jobbet med...

Gnäll?

Jo, det är en gnällig dag idag. Det kastar skugga över en annars trevlig helg. Jag firade midsommar på ett uppfriskande traditionellt sett med goda vänner. Vi åt och drack, sjöng och dansade. Emys hemmagjorda glass var minnesvärd.

Men tillbaka till gnället.

Fint väder är det också... Självklart nu när jag är på dåligt humör. Har skickat ett tiotal mail angående problemen med min Pragvistelse. Sitter och väntar på irriterande och intetsägande svar som alla antyder att det är jag som gjort fel, och nu ska jag få fa'an för det.
Eftersom jag är en snäll bloggare och inte hänger ut människor (Emys glass var ett undantag), väljer jag att inte flippa ur och skriva dumheter om diverse universitetsknegare. men... vafan, spotta ut lussebullen och tala klarspråk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar