torsdag 24 juni 2010

24 juni

Torsdag

Jag satt med Ari igår på gamla "Grabbarnas" uteservering. Priserna där är hyggliga och det var en märklig blandning med folk. Ölsvennar, hässelbygubbar och serbiska fotbollsfans trängdes med ett stort afrikanst sällskap. Vi snackade gamla minnen och beställde in ett par för många öl.
Vi kom fram till att vi antagligen var de sämsta handbollsspelarna genom tiderna. Det var ett par år, fyra fem kanske, som vi spelade handboll i ung ålder. Vårt lag vann nästan aldrig. Om jag minns rätt så vann vi en match per säsong, mot Haninges andralag. KSK pojkar 87 var ett ganska sorgligt gäng. Vår bästa spelare var en thug från Brunna som kunde skjuta hårt, men aldrig i mål, och jag tror många i laget endast spelade för att många bortamatcher resulterade i ett McDonaldsbesök på hemvägen. Haha, jag flinar åt det i skrivande stund.

Imorgon ska jag fira midsommar. Det blir ute på Lidingö med lite Linköping/Hässelby-vänner. Jag håller på att fila på lite lekar och aktiviteter. Inspiration för dena gång är doksåpan Robinson. Eftersom vi är på en ö liksom.

Annars då Kinaski?
Jo jag håller på att knåpa ihop ett nytt sett till min vilande standupkarriär. Det går lite trögt. Idéerna finns men flowet känns avlägset. Måste ha ett mål känns det som. JAg kanske är lite som Man United - jobbar bäst under press. Ge mig ett gig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar