fredag 18 december 2009

18 december

Komikerbordet

Ben som är ansvarig för ståuppklubben här i Linköping sa att han inte trodde att det skulle komma så mycket folk. En timme senare var cafèt fullsmockat. Det var en relativt ung publik. Borden nära scenen. Jag satt vid ett bord bland de andra som utgjorde kvällens underhållning.

Martin Lagos var där. Lika trevlig som rolig. Vi snackade lite om standup och jag sa att jag sett han på TV och att jag gillar hans skämt om "det danska bajset". Han blev glad och sen snackade vi om Stockholm. Årsta VS. Kungsängen.

Jag var nervös. Troligtvis skakade min högra hand, den brukar göra det. Tankarna snurrade och skapade en kraft som fick min mage att vilja göra uppror. Jag tror jag hade svettpärlor i pannan.
Det var skämmigt på något sätt.

Är jag verkligen rolig? Är mina skämt verkligen skojiga? Har jag lurat mig själv?

Jag blev uppropad. Jag sa det jag planerat och gick av. Allt gick som jag hoppats på.

Efteråt snackade jag med Palle, en annan komiker. Han sa att han gillade mig och att han skulle fixa in mig på Big Ben. Det är ett ställe på Götgatan i Stockholm Södermalm. Det värmde...

Vore underbart att komma hem till huvudstaden för att vara rolig... Inte bara fira jul.

Imorgon åker jag hem till Kungsängen. Jul och jobb skall göras. Ser faktiskt fram emot båda.

Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar