söndag 18 juli 2010

18 juli

För femte året i rad

firade vi Chompens födelsedag på hans landställe utanför Enköping. Fem vänner tog sig ut för att grilla, dricka öl och bada ifrån brygga. Det gick ovanligt smidigt till. För att vara ett rätt barnsligt grabbgäng så blev det ganska städat. Chompens farsa har stått ut med både det ena och det andra efter våra årliga besök. Denna kväll var det bara luftgervärsskyttetävlingen som upprörde the man of the house.

Är lite seg idag efter utflykten. Min mor har kommit tillbaka efter en tågluff på rivieran, så ikväll vankas det kycklingsallad och tilltugg. Måste sova lite först för att stila till mig.

Veckan som kommer är fylld med jobb. Breven skall som vanligt delas ut. Vissa stunder vill jag banna denna värmebölja som lagt sig över vårt land, men med den senaste svinkalla vintern i närminnet så försöker jag hålla god min.

Skriver snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar