torsdag 3 september 2009

3 september

Tankar kring blogg

En blogg får aldrig bli en människas välorganiserade skyltfönster. Ett skyltfönster människor passerar och för en sekund stannar till vid, ler, och går vidare. Vad fint, vad häftigt, vad coolt.
Ingenting får se tillfälligt och billigt ut i sådana skyltfönster. Ingen ler åt sånt.
Jag tycker inte att en blogg är till för att slänga ur sig det ytligaste och simplaste. Det klarar man så bra annars ändå. I verkligheten ni vet.
I mitt så kallade skyltfönster hänger jag hellre upp skadesjutna djur än varma vinterpälsar. Så vill jag att min blogg ska va.

Därför smeknamnen och allt annat konstigt.

Jag har börjat jogga också. Lugnt tempo. Nästan lugnast i spåret.

1 kommentar:

  1. haha, joggningen, är den för att du satsar på vinst på måndag??

    SvaraRadera