torsdag 10 september 2009

10 september

Torsdag

Det är en dag då allt ska göras. Helgen måse legitimeras. Papper ska bläckas och mail skickas. Torsdagar är helgens avfyrningsramp. Schvouff!! Sen är jag där. I dimman. Eller i lättjan.

Det var kanske dumt av mig att skriva om Smulan. Det heligaste och allra pirrigaste måste kanske bevaras på något säkert ställe. Ljusskygga ämnen. Ja, då hade jag sluppit annonsera mitt misslyckande. Smulan är en av mina "vänner" nu. Jakob Hellman har sjungit om det, att bara vara vänner. Det är ingen vänskap som bygger på någon större tillit eller kärlek.
Det är endast ett försök att samla ihop det raserade. Skrapa ihop spillrorna. Det får ju inte se stökigt ut. Här på bloggen.

Men jag är faktiskt inte bitter. Det är torsdag och jag jobbar mot helgen. Kurslitteraturen ligger bredvid min säng. Som en samling av det där man borde. Jag borde, jag ska , jag gör det.

Hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar