lördag 19 september 2009

19 september

Trerätters

Kräftor till förrätt. Salt och hav på bordet. Röda babyaliens som vi sög saften ur. Vi kom fram till att bregott fan är sååå mycket godare än lätta.

Kött och potatisgratäng till huvudrätt. Blodigt nötkött och krämig gratäng som var lika mättande som gott. Vinet gjorde mig oss fnittriga och löjliga. Vi kom fram till att minigolf och bowling är till för sorgliga själar. Dock kom vi inte fram till att Märtas katt är överviktig, utan bara hårig.

Chokladpudding med bär och grädde till efterrätt. Det krämiga bruna smakade som alltid ljuvligt och vi pratade Australien och hundraser. Vi kom inte fram till mycket. Men jag tror alla trivdes.

Tackar Mutto, Mandou, Zack, läkarparet och BK-gänget för en trevlig kväll.

Eftersom jag körde solo och alla andra gick i par, stannade jag lite längre och spelade TV-spel med Mutto. Sen gick jag hem, vinglade lite, somnade.

1 kommentar:

  1. så det blev inget hg sen då?
    tack själv!! det blev riktigt trevligt!

    SvaraRadera