torsdag 10 februari 2011

10 februari

Enhejdundranstorsdag

Steg upp i ottan för att närvara vid en arbetsintervju. Mina starka och svaga sidor var redo. Jag var trött. En vit välstruken skjorta hade jag på mig, och en trevlig kofta.

Efteråt gick jag och Enöga en sväng på stan. Han hade sökt samma jobb. Vi tittade på skor, åt thailändskt och satte oss till sist på stadsbiblioteket och slötittade i amerikanska vänsterblaskor.
Akademiker som har ledigt liksom.

Ikväll ska Mutto, Emil och Egerhag spela på HG. Jag är förväntansfull och redan en smula stolt. Inte ens om hela världen sögs in i ett svart hål skulle kvällen kunna sluta i annat än en fullbordad succè.

Jag njuter av torsdagens sekunder. Snön faller och smälter. Det är som om våren kommer underifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar