torsdag 30 december 2010

30 december

Jag måste...

Hela världen har rätt ibland. Jag gillar att gå emot strömmar av åsikter och allmänt tyckande, men denna gång måste jag buga med resten. Karl Ove Knausgårds Min kamp är briljant! Jag har i tre dagar svullat i mig denna blytunga, ja vad är det? Fadersskilldring, självbiografi, roman whatever.. Den är skarp och tung. Skrämmande och rolig. Svepande och detaljerad. Kritikerna och försäljningsstatistiken har aldrig haft så rätt!

Okej..

Nyår

Jag har aldrig varit någon duktig nyårsfirare. Det brukar oftast sluta med ångestmacka till frukost i något kyffe beläget i Stockholms norra förorter. Jag tror jag är inkompetent när det gäller att bygga upp den där hej-dundrans-stämningen. Därför har jag i år valt att tona ned betydelsen av 2011 års födelse. Jag och ett par kompisar ska förutsättningslöst öla i min morsas lägenhet ett tag för att sedan hälsa på en tillställning i sumpan. Vi håller oss på mattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar